De când a apărut modelul electric românesc Dacia Spring, stațiile de încărcare publice sunt mai mereu ocupate pentru că sunt destul de puține raportat la numărul de mașini plug-in. Infrastructura nu ține pasul cu vânzările de mașini reîncărcabile la priză.
Și în Cluj stațiile sunt din ce în ce mai aglomerate, mai ales în weekend când oamenii merg la cumpărături și lasă mașinile la încărcat. Și aici stațiile de încărcare sunt puține, nu fac față la câte exemplare Dacia sunt.
Un clujean care a cumpărat o Dacia Spring pentru închiriere, a decis să o încarce și în fața blocului. Pentru că mașina să fie cât mai aproape de scara blocului, soluția a fost să negocieze cu vecinii să îi facă loc, o dată pe săptămână cât încarcă.
Posesorul de Spring, care încarcă lângă bloc, spune că de la 35% la 100%, mașina electrică se încarcă în mai puțin de 10 ore. Acesta folosește un cablu de 20 de metri în condițiile în care priza de încărcare este la parter.
Dacă bateria este descărcată la 2%, timpul de încărcare este de peste 15 ore. Cu toate acestea, posesorul de Dacia Spring consideră că marele dezavantaj al unei Dacia Spring nu este timpul de încărcare, ci lipsa unui bec în portbagaj.
Clujeanul mai spune că Dacia Spring încarcă rapid cu maxim 30 kW când bateria este foarte descărcată, însă ulterior scade la 20 kW.
Ca orice posesor de mașină electrică, atunci când iese să încarce mașina în oraș, acesta preferă să lase mașina la încărcat în timp ce face și altceva pentru a eficientiza timpul.
Sursa: Andrei Verestiuc YouTube